hola

Avui amb motiu del Dia Mundial de les persones refugiades, que se celebra el 20 de juny, l'Ajuntament de Santa Perpètua organitza una programació commemorativa que inclou una xerrada i dues exposicions sobre la realitat de les persones refugiades i la responsabilitat que tenim de conèixer i donar a conèixer les causes que aboquen milions de persones a fugir de casa.

A partir de les 18.30 h a l'Espai 2 situat a la Biblioteca Municipal s’ha programat la conferència Refugiats Climàtics a càrrec de Miguel Pajares, escriptor, llicenciat en Ciències Biològiques i Doctor en Antropologia social. Pajares parlarà del dilema sobre la consideració de refugiades a les persones expulsades dels seus països pel canvi climàtic, i en la inacció dels nostres governs que des de fa dècades coneixen la situació i han actuat de manera irresponsable.

Pajares argumenta que cal parlar de refugiats climàtics perquè el canvi climàtic l'hem provocat els humans.També acusa els governs del món de no haver fet res en 30 anys des de la Convenció Marc sobre Canvi Climàtic de Nacions Unides i remarca que fer servir la paraula Refugiats climàtics és una manera de posar als governs davant de la seva responsabilitat.

Nacions Unides qualifica l'actual situació d'emergència climàtica com la major amenaça que ha tingut l’espècie humana en la seva existència, segons afirma Miguel Pajares que fa referència a un informe de Nacions Unides que afirma que al 2040 hi ha un 50% de probabilitat de pèrdua simultània de collites a nivell mundial (que ara és de l’1%) i si això succeeix hi hauria moltes morts per fam.

Exposicions

D'altra banda, des d'ahir es pot veure al vestíbul de la Biblioteca l'exposició Refugiats, per què? de l’entitat Fundipau que es podrà visitar fins al 23 de juny. L’exposició vol ampliar la mirada més enllà de la reacció solidària davant la crisi de refugiats dels darrers anys i contribuir a promoure canvis globals i estructurals que facin possible posar fi a les causes que cada dia obliguen milers de persones a fugir de casa seva. Aquesta mostra compta amb el suport del Fons Català de Cooperació al Desenvolupament.

Per la seva part, la Biblioteca Josep Jardí ha aprofitat per dedicar una exposició bibliogràfica a aquest tema, amb més d’una trentena de llibres i documents, que es podrà veure fins al 3 de juliol.


Foto: L'exposició Refugiats climàtics es pot visitar al vestíbul de la Biblioteca Municipal / L'Informatiu


 

0
0
0
s2sdefault

Altres notícies

Gairebé 800 persones assisteixen al 83è Homenatge a la Gent Gran
02 Oct 2023 10:22 - RedaccióGairebé 800 persones assisteixen al 83è Homenatge a la Gent Gran

Unes 800 persones van assistir al 83è Homenatge a la Gent Gran que es va celebrar a la Porxada dels [ ... ]

L'Ajuntament publica un ban amb motiu de l'entrada en vigor de la Llei de benestar animal
29 Set 2023 12:03 - RedaccióL'Ajuntament publica un ban amb motiu de l'entrada en vigor de la Llei de benestar animal

Avui divendres 29 de setembre entra en vigor la Llei de protecció dels drets i el benestar dels animals [ ... ]

El Restaurant Can Perico participa en la campanya 'Aprofitem els aliments' que impulsa Acció Climàtica
29 Set 2023 09:33 - RedaccióEl Restaurant Can Perico participa en la campanya 'Aprofitem els aliments' que impulsa Acció Climàtica

El Restaurant Can Perico de Santa Perpètua és un dels disset de tot Catalunya que participa a la campanya [ ... ]