hola

El Centre Cívic la Rambla ha acollit aquest dijous el cinefòrum Dones que transformen amb la projecció de tres curtmetratges al voltant de les lluites per la igualtat de les dones a la Mediterrània i d’un col·loqui entre el públic. Aquest projecte de la Diputació de Barcelona sota el nom Dones que transformen impulsa ponts i vincles entre les dues riberes de la Mediterrània. És una campanya de sensibilització i educació que té per objectiu posar en valor les lluites que duen a terme les dones per accedir a espais de participació política i social des d’una mirada transversal feminista i antiracista.

La dinamitzadora de l´entitat Drac Màgic, Berta Carreras, va explicar que els tres curtmetratges tracten diverses temàtiques i "tenen en comú que són retrats de dones que lluiten" o de dones "que trenquen estereotips".

La directora d'un dels curts que es va projectar en aquest cinefòrum, Hajar Boujtat, va explicar que el seu documental Con la esperanza de no olvidar està rodat a la seva ciutat de naixement i és  "un retrat familiar i intim de la realitzat que vaig deixar enrera quan vaig venir a viure a Catalunya" Boujtat va manifestar que troba interessant poder participar en aquest projecte de la Diputació de Barcelona.

La campanya Dones que transformen vol ser un espai transformador per prendre consciència i garantir una societat justa i real on totes les persones, més enllà del gènere i procedència, puguin gaudir dels mateixos drets i espais de vida, participació i incidència.

Aquest acte forma part de la programació del Dia Mundial d'Acció per a la Salut de les Dones, que es commemora el 28 de maig, i que clourà aquest 3 de juny amb la passejada commemorativa de la Salut en les dones, que en aquesta edició presenta un recorregut d'uns 8 quilòmetres i està oberta a tota la ciutadania. El SIAD distribuirà entre les persones participants una borsa commemorativa.

Foto: L'acte es va realitzar al centre Cívic La Rambla / L'Informatiu

0
0
0
s2sdefault

Altres notícies

El Restaurant Can Perico participa en la campanya 'Aprofitem els aliments' que impulsa Acció Climàtica
29 Set 2023 09:33 - RedaccióEl Restaurant Can Perico participa en la campanya 'Aprofitem els aliments' que impulsa Acció Climàtica

El Restaurant Can Perico de Santa Perpètua és un dels disset de tot Catalunya que participa a la campanya [ ... ]

Aquest divendres clou la Setmana de la Gen Gran
29 Set 2023 11:05 - RedaccióAquest divendres clou la Setmana de la Gen Gran

Avui clou la programació de la Setmana de la Gent Gran amb l'Homenatge que tindrà lloc a la Porxada [ ... ]

La Setmana de la Mobilitat recupera l'espai públic per a la ciutadania
28 Set 2023 13:43 - RedaccióLa Setmana de la Mobilitat recupera l'espai públic per a la ciutadania

La Regidoria de Mobilitat buscarà mes col·laboració i programarà més activitats durant la Setmana [ ... ]