hola

L‘Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda ha licitat les obres del Camí al paratge de la Ferrusa que connectarà el parc dels Plataners i Santiga amb la xarxa de camins.

El projecte té un pressupost d’uns 87.000 euros i un període d’execució de quatre mesos. L’alcaldessa de Santa Perpètua, Isabel Garcia, ha explicat que aquesta va ser la segona actuació en l’àmbit del medi ambient que més vots va obtenir en els pressupostos participatius Proposa i Decideix i la darrera que restava per executar, pendent de l'adquisició del sòl necessari. Amb aquesta interconnexió del Camí de la Ser­ra del Padró amb el Camí del parc dels Plataners de la riera de Santiga, es pretén garantir la seguretat dels recorreguts que es realitzen a peu o amb bicicleta a través del sòl no urbanitzable cap a Santiga des del nucli de Santa Perpètua. “Podrem disposar finalment d’un camí públic a Santiga en un itinerari de vianants i bicicletes segur, de qualitat, d’interès públic i amb valor afegit”, ha destacat la primera edil.

L’actuació també connectarà els itineraris vinculats al Museu del Treball i la Indústria Viva (MTIV), i unir les tres seus (El Vapor, Granja Soldevila i el Nucli de Santiga). El nou camí vol oferir nous recorreguts a peu i en bicicleta per connectar els espais del MTIV i el patrimoni arquitectònic i natural tot estructurant les anelles verdes del terme municipal. Segons s’estableix al projecte, aquesta interconnexió entre els camins de Padró i del Parc dels Plataners de Santiga es realitzarà connectant tots dos mitjançant una mínima ocupació d’unes terres actualment dedicades a conreus extensius de secà i, per tant, sense cap afectació greu als actuals usos de l’espai ni a la fauna i la flora de la zona. Al nou camí es plantaran cinc lledoners, tres exemplars d’alzines i altres tres de roure.


Foto:Terrenys on s'habilitarà el camí / Aj Santa Perpètua 

0
0
0
s2sdefault

Altres notícies

S'ultima el trasllat del Jutjat de Pau a la Granja Soldevila
22 Set 2023 09:55 - RedaccióS'ultima el trasllat del Jutjat de Pau a la Granja Soldevila

El jutjat de Pau de Santa Perpètua ultima el trasllat a les noves dependències de la Granja Soldevila. [ ... ]

Avui se celebra el Dia sense cotxes i és el darrer dia de la gratuïtat del bus urbà
22 Set 2023 11:39 - RedaccióAvui se celebra el Dia sense cotxes i és el darrer dia de la gratuïtat del bus urbà

Avui és el darrer dia de la Setmana Europea de la Mobilitat a la qual s'ha sumat un any més l'Ajuntament [ ... ]

L'Ajuntament se suma a la commemoració del Dia per la Visibilitat Bisexual
22 Set 2023 11:32 - RedaccióL'Ajuntament se suma a la commemoració del Dia per la Visibilitat Bisexual

L’Ajuntament de Santa Perpètua se suma a la commemoració del Dia per la Visibilitat Bisexual que [ ... ]