hola

L’Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda ha cedit en dipòsit temporal al Museu de la Tècnica de Manresa un teler per a fer cinteria i una aprestadora de tint que procedeixen d’una fàbrica tèxtil de Castellar del Vallès però que han estat durant anys a l’antiga fàbrica tèxtil del Vapor Aranyó sense haver format part del procés productiu de la factoria perpetuenca.

La importància d’aquestes dues màquines per al Museu manresà, rau en el seu origen i tipologia. El teler, construït a Manresa pel taller d’en Josep Obiols a mitjans del segle XX, és un element singular de la cinteria, del qual no se’n disposava de cap exemplar com aquest. I l’aprestadora, de finals del segle XIX, també és significativa per la seva relació amb la indústria de l’aigua i la tintoreria. Aquestes peces seran documentades i restaurades, per poder incorporar-les, en un futur, a l’exposició permanent del Museu de la Tècnica de Manresa fent constar la cessió de l’Ajuntament de Santa Perpètua.

La resta de maquinària tèxtil que romania al Vapor, segueix en dipòsit i forma part del fons patrimonial del nostre municipi, a l’igual que les dues peces cedides a Manresa i que podran ser restaurades per futures exposicions.


Foto: El teler durant el seu trasllat / L’Informatiu

0
0
0
s2sdefault

Altres notícies

Comença una nova temporada de Xarxa Santa Perpètua
15 Set 2023 09:44 - RedaccióComença una nova temporada de Xarxa Santa Perpètua

Aquest diumenge 17 de setembre a les 18 hores al Teatre del Centre, Xarxa Santa Perpètua inicia una [ ... ]

El Cineclub Cisco Mosenya projecta aquest dissabte 'La Plaga', de Neus Ballús
15 Set 2023 10:07 - RedaccióEl Cineclub Cisco Mosenya projecta aquest dissabte 'La Plaga', de Neus Ballús

El Cineclub Cisco Mosenya projecta aquest dissabte 16 de setembre a les 19 hores al Teatre del Centre [ ... ]

El CREM programa aquest divendres la conferència 'La matemàtica de la història'
15 Set 2023 09:45 - RedaccióEl CREM programa aquest divendres la conferència 'La matemàtica de la història'

El Cercle de Recerques i Estudis Mogoda (CREM) organitza el divendres 15 de setembre la conferència [ ... ]